|
14 de Octubre. 10:37h. 86 comentarios ![]() 1109 lecturas ![]() ![]() El PSC propone suprimir 'Països Catalans' de TV3 Joan Ferran alerta que "hay que ser muy cuidadosos si queremos que la unidad lingüística prospere" ![]() ![]() El portavoz adjunto del PSC, Joan Ferran, la recordado en declaraciones a e-notícies que la terminología 'Països Catalans' en TV3 y Catalunya Radio "es percibida en algunos sectores como un intento de un cierto expansionismo". Ferran ha reconocido que "hay una unidad cultural lingüística de habla catalana", y por este motivo se ha mostrado partidario de ser "muy cuidadosos si lo que queremos es que esta unidad lingüística cultural prospere". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #86 Catellano, Barcelona (ESPAÑA mal que pese a algunos). 16/10/2008 - 11:46 es evidente que la terminologia que se utiliza es para dejar bien claro las aspiraciones politicas de cada grupo politico.....
#85 Diem, Barcelona. 15/10/2008 - 17:04 Diem Conca o Osca com diem Londres, Nova York o Nàpols...
#84 Jaume, BARCELONA. 15/10/2008 - 11:32 Aquesta persona incompetent li paguem per la seva feina?. Per que no es preocupa que el Sr. Solbes doni la financiació correcta a Catalunya. Tinguem una mica de dignitat sociates.
#83 Paco Que, bcn. 15/10/2008 - 11:18 Em sembla també greu dir-li País Valencià a un territori que ha aprobat un estatut en què es marca com a nom propi "Comunitat Valenciana". O que ens haguem posat burros que a Espanya digui "Lleida" i "Girona", quan nosaltres continuem dient Conca.
#82 José Miguel, El Prat de Llobregat. 15/10/2008 - 09:42 Es normal querer suprimir una expresión q se refiere a algo q no existe
![]() #86 Catellano, Barcelona (ESPAÑA mal que pese a algunos). 16/10/2008 - 11:46 es evidente que la terminologia que se utiliza es para dejar bien claro las aspiraciones politicas de cada grupo politico.....
#85 Diem, Barcelona. 15/10/2008 - 17:04 Diem Conca o Osca com diem Londres, Nova York o Nàpols...
#84 Jaume, BARCELONA. 15/10/2008 - 11:32 Aquesta persona incompetent li paguem per la seva feina?. Per que no es preocupa que el Sr. Solbes doni la financiació correcta a Catalunya. Tinguem una mica de dignitat sociates.
#83 Paco Que, bcn. 15/10/2008 - 11:18 Em sembla també greu dir-li País Valencià a un territori que ha aprobat un estatut en què es marca com a nom propi "Comunitat Valenciana". O que ens haguem posat burros que a Espanya digui "Lleida" i "Girona", quan nosaltres continuem dient Conca.
#82 José Miguel, El Prat de Llobregat. 15/10/2008 - 09:42 Es normal querer suprimir una expresión q se refiere a algo q no existe
#80 Fu-Manxú, Waziristan. 15/10/2008 - 01:43 Jo propose suprimir el PSC de TV3 i del registre de partits polítics, ja de passada.
#79 Manel, BCN. 15/10/2008 - 01:40 I llavors tampoc es pot parlar d'ibero-america o America llatina? Com ens donen permis per anomenar els territoris de llengua i cultura catalana? Cuadrante nordeste?
#78 Albert, Barcelona. 15/10/2008 - 01:21 Molt bé, Juan, anem amb compte que ningú a Madrid es molesti, no fos cas que et quedis sense feina.És curiòs que en una època involucionista pel que fa a la llengua, vinguis tú a dir-nos que podem semblar expansionistes.Emigra a Madrid!!!
#77 CapProblema, Sabadell. 15/10/2008 - 01:18 Veien i escoltant al Serafini, un s'adona que la política catalana necessita amb urgència visitar a l'oncòleg i que aquest li indiqui una quimioteràpia de alta toxicitat... poder així fariem net.
#76 Sisco Garcia, Lleida. 15/10/2008 - 00:37 A aquest home se li veu la crosta nacionalista... espanyola. Per què no canvia de partit o proposa que el PSC deixi d'anomenar-se de Catalunya?
#75 Joan, tarragona. 15/10/2008 - 00:31 Me nos mal que ya va habiendo democracia y libertad de expresión en Catalunya, y dejan a uno que se exprese el la lengua que quiera.
#74 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita. 15/10/2008 - 00:23 Mentida. El terme països catalans és estrictament cultural- lingüístic, va ser encunyat per un valencià, i només molesta al nacionalisme espanyol.
#73 Survivor, Catalonia is Spain. 14/10/2008 - 22:52 Los Países Catalanes no existen, es un invento del nacionalismo catalán referido a los territorios sobre los que quiere proyectar su "lebensraum" o espacio de extensión vital. Valencianos y baleares odian este término y no se sienten identificados.
#72 Segimon, Barcelona. 14/10/2008 - 22:11 No, Juan Fernando, no. Si volem que "la unitat lingüística prosperi" cal seguir anomenant les coses pel seu nom: PaIsos Catalans. O com n'hem de dir al conjunt de territoris on es parla català ? Au, rasca't la crosta i fes-te fotre.
#71 manel, badalona. 14/10/2008 - 21:08 Joanet Ferrandet: suposo que volies dir que en comptes de Països catalans hem de dir Països expoliats!
#70 JOSEP, Rossell (Països Catalans).. 14/10/2008 - 20:46 Viva la libertad de expressión. Estamos en un Pais Libre. La democracia aun no ha llegado.
#69 pol, barcelona. 14/10/2008 - 20:42 esquerra camina cada dia cap a la seva extinció! endavant PRC!
#68 roger, barcelona. 14/10/2008 - 20:42 jo proposo suprimir joan ferran dels països catalans!
#67 L'OSDEL PIRINEU, EL CEL. 14/10/2008 - 20:10 El millor per Catalunya. . . . . . . i a sobre hi ha gent que s'els creu. In-nocents. Curiós, molt curiós això del PS(C)-PS(O)E.
#66 valencianet, Gandia, Valencia. 14/10/2008 - 20:05 A los valencianos ese termino no solo nos ofende enormemente sino que ademas lo consideramos imperialista. Meteros en vuestro asuntos y dejadnos en paz, que con terminos asi, aquí hay catalanofobia hasta en la sopa.
#65 Vicent, València. 14/10/2008 - 20:04 Jo veig ve que lleven la terminologia "Països catalans". En València s'enten com expansionisme català i no es relaciona amb la compartició d'una llengua comú, que es allò que realment identifica.
#64 Meliq Salau, Reus. 14/10/2008 - 19:42 QUO VADIS, ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA?
#63 Pau, Sant Cugat. 14/10/2008 - 19:42 Abans de dir més burrades, que se'n vagi a madrid a demanar que no es faci servir el terme Comunidad Catalana ni noreste de la península. Fins que no ho hagi aconseguit que no ens empipi.
#62 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita. 14/10/2008 - 19:42 I suposo que per la mateixa raó també demanarà suprimir el terme Hispanoamèrica i que la TVE exterior deixí de donar el temps climatològic a Amèrica, i apart eliminar el Instituto Cervantes per expansionista cultural, etc... Quin tros de quòniam !
#61 fart, Crackovia. 14/10/2008 - 19:13 jo sense embuts proposo suprimir el PSC, vaja una neteja etnica de "sociates" vale ?
#60 joan, barcelona. 14/10/2008 - 18:26 despres que algu parli del pp.aquets son iguals. que ve el pp dons que vingui .quina diferencia i trovarem
#59 La detectivesa salvaje, Barcelona. 14/10/2008 - 18:21 ¿Y dónde dicen ustedes que el señor Bosch propone erradicar taxativamente el término Països Catalans del vocabulario cotidiano de La Nostra? Ayúndenme, por favor. Leo y no veo rastro alguno de tal cosa (genocidi, para los políticamente correctos).
#58 Jep, Catalunya. 14/10/2008 - 17:17 ¡Arriba, parias de la Tierra!
#57 euro, païssos catalans. 14/10/2008 - 17:06 Ai ferran, ferran, que se't veu la crosta españolista. No serás de Cs., en ves del psc-psoe ???
#56 Pau, Bcn. 14/10/2008 - 17:05 Censura??? jajjajajajajaa si, censura, genocidio, exterminacion del habla y cultura catalana... Lo que tendrian que poner es una senyera fija 24 horas al dia y una voz en off que repitiera continuamente "catala,catala..." algunos serian MUY felices.
#55 Jaume, Sant Vicenç de Montalt. 14/10/2008 - 16:46 Sr Ferran en lo de la crosta ja hem tingut prou. Desitjo que la seva carrera politica sigui curta, de veritat vosté cansa i molt.
#54 joan, manresa. 14/10/2008 - 16:30 Quina persona més m....a,i no censureu,pitjor és lo que fa ell contra Catalunya.Ni que fós L'Inquisició,o potser sí que tornem aquells temps,are transformatsen contra la crosta nacionalista..?Veurem la posició dels homes del temps,...Torna Serrallonga
#53 fly, bcn. 14/10/2008 - 16:26 Llibre d'estil: curiós eufemisme que no vol dir altra cosa que CENSURA. Qui és el Sr. Ferran per dir-li a ningú si ha de dir Països Catalans, Països Xinesos, govern d'Espanya o govern de Palau de Plegamans? Així és la llibertat de premsa made in psc
#52 josep, barcelona. 14/10/2008 - 16:16 però aquest home ha nascut només per perseguir el catalanisme? es pensa que és el Torquemada de la crosta nacionalista? Però que li passa? És català o d'on coi és? En Bassas l'ha fotut fora ell, i ningú més que ell.
#51 Emili, Castellar del Vallès. 14/10/2008 - 16:13 El Senyor Joan Ferran continua suprimint la crosta quest senyor avuat el veurem a les llistes de la Rosa Diaz
#50 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 15:14 Unificació de criteris. No pot ser que defensem el dret a l'autodeterminació al Sahara Occidental o a Palestina, i per exemple no a Catalunya. Unificació de criteris. Per què els de la cabra desfilen més apressats, com si tinguessin pipi?
#49 Josep, Bcn. 14/10/2008 - 15:07 Jo proposo suprimir el PSC>; per idees que no quedi...
#48 Albert, Girona. 14/10/2008 - 15:02 Ara s'en recorda de la unitat lingüistica...després d'haver votat junt amb el PP que el valencià és una llengua diferent al català. Ves a cagar a la via!!! Et penses que vaig neixer ahir, o què?
#47 Melindro, Terrassa. 14/10/2008 - 14:52 Un altre error al titular, hauria de dir:
#46 pere, bcn. 14/10/2008 - 14:46 Ferran No entén res. Es creu q radicalitzant-se amb l'espanyolisme aconseguirà aturar l'onada independentista. És al contrari. Ara cada vegada TV3 comença a ser una caricatura. La gent ja veu que TV3=PSC i que és un bastió de resistència espanyol.
#45 jaume, reus. 14/10/2008 - 14:45 Molt bó l'argumentari de Ferran, cal unificar criteris, però cal q tothom accepti els del PSC per a fer un llibre d'estil de TV3. Democràcia a la madrilenya.
#44 jaume, Reus. 14/10/2008 - 14:44 Molt bé fran de llinars, negant la unitat lingüística del català arrivareu al nivell intel·lectual dels blaveros de València ciutat. Au, esforceu-vos-hi q tot és posar-s'hi.
#43 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 14:41 Si el PSC no és el PSOE, el partit que va guanyar les últimes eleccions estatals és el PP. Quin escàndol, que el rei Juan Carlos no encarregués primer a Mariano Rajoy la confecció del govern metropolità.
#42 brunet, barcelona. 14/10/2008 - 14:26 doncs jo proposo eliminar el terme PSC de TV3 i que directament diguin PSOE
#41 Joan T., Barcelona. 14/10/2008 - 14:24 Eduard: Proposo RATA! I en quan a lo de suprimir, proposo que se suprimeixi això que en diuen psc que en realitat és el PSOE secció nordeste
#40 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 13:40 Al meu parer no cal concurs, Eduard. "Legionari permanentment encabritat" em sembla insuperable.
#39 Xavier, Sabadell. 14/10/2008 - 13:33 Cal l'afegitó "de TV3"? Quedaria més rigorós dir "El PSC proposa suprimir els Països Catalans". I punt.
#38 Fran, Llinars. 14/10/2008 - 13:30 Es el primera vegada que estic d´acord amb una cosa del PSC...aixo sembla inicialmente, encara que depres ja es devia dient lo de la unitat linguistica...en fi.
#37 Eduard, Castelldefels. 14/10/2008 - 13:30 Per una vegada estic d'acord amb Joan Ferran. Ja ni ha prou de tan dir de diferentes formes a les coses. Tots els catalans hem de nomenar a aquest personatge d'una sola manera , clara i entenedora. Fem un concurs per saber com nomenar-lo a ell?
#36 dani, reus. 14/10/2008 - 13:29 Jo proposo suprimir del mapa, aquest agent del PSOE inflitrat a Catalunya, amb l'unic objetiu de fer, poc a poc, desapareixe el catala, del mitjans publics de casa nostra, i els d'ERC mirant-so de lluny, quins traidors aquests paios d'ERC
#35 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 13:00 A mi m'esverava que la Generalitat estés en mans de gent així. Però la crème de la crème de la intel·lectualitat d'ERC assegura que això el Serafini només ho fa per evitar que el PSC perdi vot en sentit Ciutadans. Ara que ho sé estic més tranquil.
#34 Pere, Lleida. 14/10/2008 - 12:53 A mi m'agradaria saber qui de TV3 diu "Països Catalans"!!! La maquinària espanyolista no descansa mai. Gràcies ERC pel gran servei que veniu fent al país.
#33 no ser que fer, Vic. 14/10/2008 - 12:50 A veure si d'una vegada els d'ERC els hi dieun al PSC que manen gràcies a ells i fan fotre fora a aquest Joan Ferran.
#32 Carles Puyol, Catalonia is not spain. 14/10/2008 - 12:47 El problema és que tots plegats som uns acomplexats. Des-de Pujol a montilla passant pels falsos progres amb sou oficial. Al País alencià no tènen aquests problemes i fan el que els hi rota. VISCA CATALUNYA LLIURE
#31 PPitus, Arrahona. 14/10/2008 - 12:45 Este es otro de lo que se amorran al canape como el Benach. Asi estan de felices. Mintras nostros manteniendolos como gllis.
#30 JJ, Barcelona. 14/10/2008 - 12:44 Un poco cansina esta actitud de no decir lo que quieres por que otros se enfadan... pues que se fastidien, oye, que ellos bien nos llaman de todo a nosotros y bien poco se callan.
#29 Miquel, Barcelona. 14/10/2008 - 12:43 Botiflers foteu el camp. Gent d'ERC que encara no ho veieu? Tants diners traieu del govern que no marxeu ni que humiliïn D'AQUESTA MANERA el nostre país? INDEPENDÈNCIA JA.
#28 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 12:26 Ara que tenim un partit explíciticament independentista al Govern, TV3 encara és MÉS espanyolista. I el que semblava impossible d'aconseguir: també és encara MÉS sociata.
#27 Penyafort, Vilafranca. 14/10/2008 - 12:16 Escolteu Socialistes perque sempre jugueu a crear soroll on no n'hi hà. Paisos Catalans es com dir Iberoamericans
#26 Perot lo Lladre, Barcelona. 14/10/2008 - 12:11 In, Inde, In-de-pen-den-cia !!!
#25 Thiago, Vic. 14/10/2008 - 11:59 No em vingueu ara a dir que el tripartit espanyolitza, si TV3 esta espanyolitzada des del seu naixement! I si no xq es diu TV3, perque hi havia TV1 iTV2 (espanyoles). No s'hauria de dir TC1, TC2 etcc.. (televisió de catalunya 1,2,..?)
#24 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 11:47 Amb el Tripartit, TV3 no ha deixat de ser una televisió nacional. Només que la nació ara és una altra. Però nacional continua sent-ne. Més que mai.
#23 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 11:46 A l'actual TV3, Espanya es diu fins i tot quan no es diu. Es pressuposa el referent. Quan no s'especifica l'àmbit, ja s'entén que és l'espanyol.
#22 Trebla, sabadell.cat. 14/10/2008 - 11:44 Aquest tio es mes burro que una asperdenya, sincerament es insuportable, els seus del Pais Valencia, han mantingut les sigles PSPV i elltambè sociata, s'ho vol carregar te la nostra.
#21 roger, gavà-mar. 14/10/2008 - 11:43 sempre el mateix....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
#20 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 11:36 A la TV3 del Tripartit, la paraula que es diu més no és Espanya. Espanya és la segona que més. La primera és la paraula aquíspanya.
#19 Miquel, Sant Cugat del vallès. 14/10/2008 - 11:30 Objectiu: Colgar de caspa espanyolista TV3. I ho estan aconseguint, i cada dia fa més vergonya mirar-la.
#18 Ramon, Barcelona. 14/10/2008 - 11:30 Però si Països Catalans no ho diuen gairebé mai! Com podrien trobar el moment de dir-ho, si han de pronunciar la paraula Espanya cada deu segons?
#17 Winston, Barcelona. 14/10/2008 - 11:28 Gent de la Seva: ¿què tal aprendre a parlar i escriure la nostra estimada llengua, només per fer de la crosta una SENYORA CROSTA? (Que hi és, i ben gran.)
#16 pol, bcn sense apañolistas ni de psoe ni d erc. 14/10/2008 - 11:27 CAROL (Empordà)
#15 Sergi, BCN. 14/10/2008 - 11:21 Aquesta es la preucupació dels socialistos i tripartitos, espanyolitzar TV3, limitar la velocitat i possar radars.
#14 josep lluis, benissanet. 14/10/2008 - 11:18 Si els catalans no haguessim sigut expansionistes en el poble de l'ex-dona de Joan Ferran, Benissanet (Tarragona) encara hi parlarien arab.Benissanet =fill de sanet (en arab).I a Valencia tambe el parlarien . Visca els paisos catalans.
#13 Josep, BCN. 14/10/2008 - 11:18 Detrás de Ferrand d'Antequera (Compromiso de Caspe) y el primer Conde de Barcelona de origen castellano iba montado en un burro un señor como este...y otros mas...
#11 CAROL, Empordà. 14/10/2008 - 11:13 Si Erc no surt del govern ARA mateix no tornaré a votar-los mai més.Cada cop que llegeixo un suciata tinc ganes de vomitar.
#10 Gerard, Tarragona. 14/10/2008 - 11:13 La obligació constitucional espanyola de ser tres comunitats autònomes "és percebuda en alguns sectors com un intent de cert expansionisme" espanyol. Ha, ha, ha, ha. En aquest cas, amb el suport de l'exèrcit espanyol. Ha, ha, ha, ha.
#9 OLEGUER, BARCELONA. 14/10/2008 - 11:10 I SUPOSO QUE ERC HI ESTARÀ D'ACORD! AMB AIXÒ ES DEMOSTRA QUE ERC ÉS POC MÉS QUE UN SATELIT DEL PSOE/PSC
#8 marc, lleida. 14/10/2008 - 11:10 doncs jo proposo rebaixar a la meitat el sou de tots aquests que manen a la Generalitat però és senten més espanyols que la Macarena . A ells i a tots els palanganeros que sustenen aquest govern de nacionalistes espanyols començant pels botiflers d'ERC
#7 catalanet, Lleida (Països catalans). 14/10/2008 - 11:06 Jo proposo suprimir, l'españolista d'en Joan Ferran aquest, que a un país normal, estarie treballant al Mc Donald's!
#6 Pere, Girona. 14/10/2008 - 11:00 Jo suprimiria a elements com aquest. Que se'n vagi a tocar els collons a Madrid, que segur que li donen un os bén gros perqué rosegui.
#5 Torsimany, Vilafranca. 14/10/2008 - 10:59 Per Joan ferran seria molt més clarificador parlar de Gobierno Naciional referint-se a l'espanyol i govern regional català per dir-ne alguna cosa del nostre. Quan vingui el primer misnistre escocès com s'hi referira?
#4 hèctor, barcelona. 14/10/2008 - 10:57 per la mateixa raó hauríem d'eliminar les paraules espanya, estat espanyol i termes derivats. moltes persones les perceben com un intent total de colonialisme, expansionisme i genocidi.
#3 Pau, Olesa de Montserrat. 14/10/2008 - 10:56 M' ha espantat i tot, pero estic d'acord amb aquest personatge.
#2 david, bcn. 14/10/2008 - 10:52 i una merda!
#1 pol, bcn sense apañolistas. 14/10/2008 - 10:50 Juanito Ferran...siempre tan anticatalansita, siempre tan español...siempre a favor de psro, siempre en contra de Catalunya...Porque no se van todos estos que dicen estar incomodos en Catalunya?
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Aviso legal | Quienes somos | Publicidad | Contacto | Colabora |
© Copyright e-noticies.com · Se permite la reproducción siempre que se cite la fuente
Créditos: Desarrollo Hispanetwork · Diseño Ochionet
Noticias en catalán · Noticias en castellano
e-notícies - Noticias Política - El PSC propone suprimir 'Països Catalans' de TV3

































