|
8 de Abril. 10:15h. 81 comentarios ![]() 3213 lecturas ![]() ![]() La nueva ministra de Cultura, contra el catalán Àngeles González-Sinde mostró su apoyo al 'Manifiesto por la lengua común' ![]() Audio
![]() No hay imágenes para esta noticia. ![]() ![]() ![]() La nueva ministra de Cultura, Ángeles González-Sinde, dio apoyo al Manifiesto por la lengua común, que, promovido por gente como Fernando Savater, Albert Boadella, Mario Vargas Losa, Félix de Azúa o Arcadi Espada, defendía la tesis de la marginación del castellano en algunas comunidades autónomas y en referencia en Catalunya. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #81 Maria, Tarragona. 11/04/2009 - 23:01 Estar a favor del Manifiesto por la lengua común no es estar en contra del catalán, es estar por la libertad de uso y de expresión en cualquiera de nuestras lenguas.
#80 Alfonso, Sabadell. 11/04/2009 - 20:07 Quienes rebuznan contra el manifiesto por la lengua común, olvidan que lo que contiene es el derecho de todos los ciudadanos a hablar en la lengua oficial de todo el Estado. Se olvidan que la única lengua empleada desde 1716 en Cataluña era el castellano.
#79 cat, cat. 09/04/2009 - 21:04 Jo confío que el Govern sigui coherent amb la seva convicció que jo constato i, desde la seva posició, influeixi perque d'una vegada per totes s'acabi la persecució del català per les institucions espanyoles, europees i afins. Amén
#78 Juan, Barna. 09/04/2009 - 19:54 Yo confio que la Sra. Ministra sea coherente con su convicción que yo constato y desde su posición influya para que de una vez se impida la persecución del castellano por las instituciones catalanas y organismos afines.
#77 Verónica, Barcelona. 09/04/2009 - 16:56 Per informació de tothom i sobretot dels redactors d'aquesta pàgina web, el "Manifiesto por una lengua común" va ser impulsat per Ciutadans Partido de la Ciudadanía, no pas per els hipòcrites de UPyD.
![]() #81 Maria, Tarragona. 11/04/2009 - 23:01 Estar a favor del Manifiesto por la lengua común no es estar en contra del catalán, es estar por la libertad de uso y de expresión en cualquiera de nuestras lenguas.
#80 Alfonso, Sabadell. 11/04/2009 - 20:07 Quienes rebuznan contra el manifiesto por la lengua común, olvidan que lo que contiene es el derecho de todos los ciudadanos a hablar en la lengua oficial de todo el Estado. Se olvidan que la única lengua empleada desde 1716 en Cataluña era el castellano.
#79 cat, cat. 09/04/2009 - 21:04 Jo confío que el Govern sigui coherent amb la seva convicció que jo constato i, desde la seva posició, influeixi perque d'una vegada per totes s'acabi la persecució del català per les institucions espanyoles, europees i afins. Amén
#78 Juan, Barna. 09/04/2009 - 19:54 Yo confio que la Sra. Ministra sea coherente con su convicción que yo constato y desde su posición influya para que de una vez se impida la persecución del castellano por las instituciones catalanas y organismos afines.
#77 Verónica, Barcelona. 09/04/2009 - 16:56 Per informació de tothom i sobretot dels redactors d'aquesta pàgina web, el "Manifiesto por una lengua común" va ser impulsat per Ciutadans Partido de la Ciudadanía, no pas per els hipòcrites de UPyD.
#76 Jordi, Valls. 09/04/2009 - 14:02 Be, per fi el ZP es treu la mascara. Aquesta paia de ministra i el Chavez del cafe para todos tambe com a ministre de les autonomies....
#75 Catalán español, Gràcia, BCN. 09/04/2009 - 13:49 Mira, yo que no le encontraba nada bueno y al fin descubro algo: que defiende la lengua española y se preocupa por los derechos de los hispanoparlants en las comunidades gobenadas por nacionalistas... Que, por suerte, ya es una sola. Bien por la ministra
#74 Ignatius, Barcelona. 09/04/2009 - 12:12 El nostre conseller de cultura imposa la llei del cinema i acusa els signants d'aquest manifest de fer "violència simbòlica". Està en contra del castellà, però això és normal. En canvi, que una ministra defensi el castellà és imperdonable
#73 Pako, Santako. 09/04/2009 - 11:29 Opressió contra el castellanoparlant: multes lingüistiques, acomiadaments a TV3, censura a Cat Radio, anuncis governamentals xenòfobs del pal si vols ser ciutadà de primera, parla català...NO ENS VENCEREU,
#72 Ignatius, Barcelona. 09/04/2009 - 11:22 Oh, oh, quin escàndol! La nova ministra de cultura d\'Espanya està a favor del castellàl! Què voleu, que sigui catalanista, la ministra de cultura? Quan hi hagi un conseller de cultura de Ciutadans o del PP, en parlem.
#71 Paco el meseteño, Tarrasa. 09/04/2009 - 09:09 Titular erróneo. No es contra el catalán, es contra Cataluña, contra ti. Es el eje del mal y se va a comer a tus hijos
#70 Joan Vallplana, Malgrat. 09/04/2009 - 06:15 Si voleu la Independència, podeu votar el Partit Republicà Català RC,i no cal que us queixeu mès,hem de tenir clares les idees,fix l'objectiu,el vot per tenir força.www.rcgirona.cat
#69 Tià, Paisos Catalans. 09/04/2009 - 00:21 Dictadura en el nom de la democracia.El pas següent sera enviar nos els tancs.?
#68 Nick, bcn. 09/04/2009 - 00:14 contra, contra, contra, contra, contra...... paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia, paranoia,
#67 Tià, Paisos Catalans. 09/04/2009 - 00:09 Que amb els meus impostos no em defensi,de això en dic una altre cosa.Se ha dedicat a la politica perque no sap fer res més,i aixi poder manipular les calaixeres de tothom amb tota impunitat.
#66 Wasaman, Lleida. 09/04/2009 - 00:06 Siusplau, algu pot negar avui en dia que el castella es margina (fins on arriba la politica, com l'escola o el parlament) el castella??? Una cosa es que estiguis a favor d'aquesta, o no, que ho consideris una discriminacio positiva del catala,...
#65 Cristina Cerdán, BARCELONA. 08/04/2009 - 23:33 Quan a nosaltres els catalans se\\\\\\\'ns prohibia parlar la nostra llengua, ningú ens defensava...
#64 Gombau, Vidrà. 08/04/2009 - 22:51 ...amb certa deferencia.Com ara no és aixi, segurament ja no pensen igual. Malgrat tot, auràs comprobat q els seus caps:Tremosa, Puig, Mas no fan del tema Causa Belli , és mes diuan q és un tema q millor no parlar-ne. I aixì s´en riuen de nosaltres.OK?
#63 Gombau, Vidrà. 08/04/2009 - 22:43 Pep de Manresa, Quan jo tenia 30 anys -ara en tinc 59 -també votaba i feia campanya per ciU, fins que m´en vaig desenganyar.Amb el temps vaig adonarme que el nucli dur d´aquest partit ja li anava be l´encaix dintra d´Espanya, sempra que els tractesin....
#62 manel ferran, BCN. 08/04/2009 - 22:37 Felicitats ERc(atalanicida)....! Ningú ho podia fer millor que vosaltres per assssinar Catalunya i la seva cultura....!!! Ho esteu rematant per moments....!!! Que el cobrament us sigui de profit...!!!
#61 Ona, Badalona. 08/04/2009 - 22:01 Quan ens adonarem tots i totes d´una puta vegada! Amb la merda d´Espanya, 1 estat colonialista i feixista, no hi ha ABSOLUTAMENT RES A FER!! l´únic que podem fer és lluitar des ja i en serio per la independència de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó
#60 gica, Figueres. 08/04/2009 - 21:06 Survivor,
#59 gica, Figueres. 08/04/2009 - 21:01 Survivor,
#58 cat, cat. 08/04/2009 - 20:06 Espanya 128 - Catalunya 0
#57 Ramon, Mollerussa. 08/04/2009 - 19:52 Tornem a l'epoca franquista. Gent que es manifesta clarament a favor de lextermini del català. Aixo ens fará mes forts, l'unica sortida es l'independencia.
#56 sulfuro sulfuro, Barcelona. 08/04/2009 - 19:52 No intentemos manipular.
#55 Survivor, Catalonia is Spain. 08/04/2009 - 19:47 En TV3 no se puede hablar en español, y la pagan con sus impuestos todos los catalanes, incluido el 55% que tiene como lengua materna el español. Más de la mitad de ciudadanos de Cataluña son discriminados y tratados como ciudadanos de segunda.
#54 Segimon, Barcelona. 08/04/2009 - 19:38 Si un visita mcu.es s'adonarà d'algunes coses. Català i valencià són llengües diferents. La cultura d'Espanya és castellana. El MCU és la Regidoria de Cultura de Madrid "a lo grande". I a sobre amb una ministra cañí. Desaparició del MCU ja!
#53 august, Albinyana. 08/04/2009 - 19:28 El castellà és l'idoma imposat per collons i el català és l'dioma que hem de tenir els collons d'imposar.
#52 Xavier, Pals. 08/04/2009 - 19:20 Aquesta ministra promet dies memorables. És una noia molt artística però que no sap gestionar els afers culturals i que és del rovell de l'ou de la cultura madrilenya que tant menysté les altres llengües i cultures. Us ho dic perquè la conec...
#51 gica, Figueres. 08/04/2009 - 19:18 Independència, fora els espanyols i català llengua única. Vet aquí la solució. Llavors i només llavors existirem com a nació, com una nació normal. La resta és anar apedaçant sense que serveixi per a res.
#50 Pako, Santako. 08/04/2009 - 18:50 El tripartit sha dedicat a oprimir als castellanoparlants durant quatre anys, inclús amb multes. Això només passa a Catalunya, en un país governat per un nacionalisme caspós.
#49 CALIGULA, BCN. 08/04/2009 - 18:46 Los catalanistas, como los islamistas, no tenéis remedio. Defender cosas como poder educarse en español, que no se multe por los rótulos, es decir la libertad os parace un ataque. Sois unos pobres autoritarios, más cercanos a los africanos que a Europa.
#48 Walzer, BCN. 08/04/2009 - 18:27 Al Pep de Manresa: Això últim que dius no és exactament així. Les llengües de Catalunya en són dos, segons estatut i constitució, i al marge del que alguns vulguin (i és respectable). Les coses són com són i no sempre com ens agradaria que fossin
#47 Ignatius, Barcelona. 08/04/2009 - 18:27 Otger, jo no defenso les tesis de Ciutadans o UPyD. No crec que el castellà estigui perseguit. No sóc favorable a les multes, però no em semblen ultragreus. I estic a favor de la immersió. Critico la paranoia i l'exageració, vinguin d'on vinguin.
#46 Patriota, Bcn. 08/04/2009 - 18:25 Yo estoy a favor del manifiesto y no estoy en contra del catalan, una cosa no tiene que ver con la otra. Aqui la vena sensacionalista se os va por la culata, os sale la vena mas rancia la nacionalista.
#45 http://albert-bir.blogspot.com, Barcelona. 08/04/2009 - 17:49 Senzillament es va atrevir a dir el que sempre ha pretès aplicar el PSOE. Cal recordar que, en el seu moment, van estar en contra de la televisió pública en català i de la pròpia immersió.
#44 Lluís super veritat *****, BCN - PPCC. 08/04/2009 - 17:16 La veritat es que q al Parlament espanol no podem parlar en la nostre llengüa. Que el Insti. Cervantes, TVE, RNE, etc. que paguem nosaltres, no fa res en la nostra llengüa. Que les lleis espanyoles no protegeixen el nostre idioma.
#43 Juan, Barna. 08/04/2009 - 17:13 Que Verguenza de diario (e-noticies). ¿Será por necedad o por maldad?. No se podría haber escrito un artículo más tendencioso y sectario como este. Lo dicho: UNA VERGUENZA. !Verlo para creerlo¡.
#42 pep, manresa. 08/04/2009 - 17:11 la verdad, si vols viure exclusivament en castellà vés a Espanya, la llengua de Catalunya és el català de la mateixa manera que la d'Espanya és l'espanyol.
#41 gica, figueres. 08/04/2009 - 17:05 Fora espanyols dels Països Catalans!!! INDEPENDÈNCIA I FORA ELS ESPANYOLS!
#40 pep, manresa. 08/04/2009 - 17:04 Gombau, ets independentista o una mica curtet?
#39 la verdad, Barcelona. 08/04/2009 - 16:57 El hablar castellano, el que el castellano esté en la documentación de la Generalitat NO ES IR EN CONTRA DE NINGUNA OTRA LENGUA.
#38 Jaume, Gracia. 08/04/2009 - 16:54 Alguns analfabets no saben llegir. El manifest demana la supremacia del castella en detriment de les altres. Com els supremacistes racials del kkk. Quan sapiguen llegir ho veuran clar. Quina colla...
#37 Gombau, Vidrà. 08/04/2009 - 16:45 Malgrat que ens foten i ens fotaràn garrotada una rera l altre només un 15% dels habitants de Cat votem independentista.Tans pocs en quedem de catalans de soca i arrel?.Pensem q l únic vot que els hi pot posar el cul petit és un aument constant d´aquest.
#36 Hug, Begur. 08/04/2009 - 16:07 On es la noticia? a Espanya esto es lo que hay. Independencia
#35 Josep Mª Miquel, Barcelona. 08/04/2009 - 15:43 Però què punyeta esperaveu del PSOE? Ells, com el PP, tenen uns únics i dèntics collars. L'únic que fan és canviar els gossos; l'objectiu és el mateix: espoliar Catalunya i anorrear-la.
#34 tas, la meca. 08/04/2009 - 14:51 ...cànon digital, anti-catalana, progreta centralista ... en definitiva, del PSOE.
#33 paido, barcelona. 08/04/2009 - 14:51 Hola paletos aqui teneis otra noticia para que lloreis y sigais con vuestras pajas mentales. mañana otra mas para que sigais llorando y diciendo zandeces
#32 Survivor, Catalonia is Spain. 08/04/2009 - 14:27 Menudo titular más tendencioso y paranoico. ¿Estar a favor del Manifesto por la lengua común es estar en contra del catalán? en España hay muchos catalanes, vascos y gallegos castellanoparlantes que son discriminados y tratados como ciudadanos de segunda
#31 rushmore, granollers. 08/04/2009 - 14:08 I l´Iceta i cia què en pensen d´aquesta criatura, suposo que se senten identificats, una progre inmoral que viu com una reina.
#30 Santi Cerezo , Vic. 08/04/2009 - 14:00 Però el més important a ESPANYA on hi ha catalans, castellans, bascs i gallecs entre altres... Sempre es discrimina a quin NO parla el Castellà i no a qui parla les altres llengües. Pot haver-hi un ciutadà que parli gallec i basc, però no castellà?
#29 Santi Cerezo , Vic. 08/04/2009 - 13:57 seus ciutadans. A vegades es veu la palla al ull aliè i no la biga al propi. I respecte a discriminació del castellà a alguns sectors de Catalunya, diria que si i que em sembla bé. També hi ha sectors de Catalunya que discriminen el català!
#28 Santi Cerezo , Vic. 08/04/2009 - 13:56 La discriminació més important és la que ens fan als catalanoparlants. Quants d aquests podem viure en català i sense saber castellà al nostre propi país? És normal que neixi a un país i el govern (congres diputats) rebutgi la llengua d una part dels
#27 Núria, Reus. 08/04/2009 - 13:51 És veritat, hi ha "comunidades" on els nens només es desenvolupen en la seva llengua materna, el castellà. Això passa a Andalusia, les Castelles, Múrcia, Madrid, etc. etc. Es deu tractar d'un fenomen paranormal. Estrany, oi?
#26 Otger, Barcelona. 08/04/2009 - 13:24 Ingnatius, tens raó respecte al titular, però en aquest diari sempre és així. Per ser conseqüent amb el teu comentari, estaràs d\'acord en que la Llei de Normalització Lingüística no va en contra de res, només va a favor del català.
#25 Oriol, BCN. 08/04/2009 - 13:18 I això que, segons el Monilla, el PSOE és el partit amic. No vull ni pensar què passaria si fos enemic.
#24 David, Matadepera. 08/04/2009 - 13:17 va be tot va caient pel seu pes...mes espanyolistes es tornen a madrid a mes gent se li caura la bena dels ulls a Catalunya...Independencia Ja!
#23 ton, sallent. 08/04/2009 - 13:03 pedro martínez de Gerona. Mira hem estat vint anys sense problemes amb l´idioma, ha fet falta que sigués president el sr. Aznar i tot sen va en orris, la convivència, la solidaritat ben entesa, etc, i ha creat una nova clase de gent com tu que te odi.
#22 joan, manresa. 08/04/2009 - 12:54 La cosa es va complicant...El Míster Bean pasa a l'ofensiva descarada,potser li surti mitj be o del contrari futará una patacada que quedará amb orbita,i el país a la miseria...La papaleta la te ERC,com podrá seguir justificant governar amb el PSC-PSOE
#21 Mac, bcn. 08/04/2009 - 12:51 No més per haver signat el Manifest vagi el meu suport a la nova Ministra de Cultura.
#20 Ignatius, Barcelona. 08/04/2009 - 12:39 Toni i companyia. Ja sé que per la gent com vosaltres estar a favor del castellà automàticament vol dir estar contra el català, però un titular de premsa hauria de ser més rigorós i exposar els fets, no les interpretacions de qui els escriu.
#19 Alex, BCN. 08/04/2009 - 12:34 és increïble, ni en les pitjors èpoques d'aznar. ara foten aquesta dona, en chaves de polítca autonòmica... és MOLT pitjor q l'època aznar. Fa 3 o 4 anys no se m'hagués ocorregut dir això però... Independència JA!
#18 PEDRO MARTÍNEZ, GERONA. 08/04/2009 - 12:33 ES VERDAD HAY UNA PERSECUCIÓN DEL CASTELLANO FERÓZ INCLUSO DE EXCLUSIÓN SOCIAL EN ALGUNOS SECTORES.ESTO ES LA PURA REALIDAD.ES PEOR QUE LA REPRESIÓN FRANQUISTA PERO,EN "DEMOCRACIA"
#17 Toni, Bcn. 08/04/2009 - 12:31 Ignatius, bonic, se t'ha d'explicar tot o què? Tens problemes de comprensió lectora?
#16 Otger, Barcelona. 08/04/2009 - 12:28 Pakio, "lògicament" la teva afirmació la fas d'acord amb la teva experiència diària a "Santako", on és clar que el castellà està a punt de desaparèixer i el català té una gran vitalitat.
#15 Eduard, Castelldefels. 08/04/2009 - 12:25 Té raó hi ha CCAA on les que els nens solament saben expresar-se en la seva llengua materna: Castella i Lleó, Castella la Manxa, Madrid, Andaluía, Múrcia, Extremadura.......
#14 cienciasycosas.blogspot.com, Vigo. 08/04/2009 - 12:20 A mi si me escandaliza más esto y no lo del canon, pero ya se sabe, que aquí lo único que importa es el bolsillo.
#13 Weicher, Barcelona. 08/04/2009 - 12:18 Està discriminat el castellà a Catalunya? Doncs SÍ. És dir això anar contra Catalunya? Doncs no. A veure si prenen nota els del PSC i canvien la Llei d'Educació en aquest sentit, per exemple...
#12 CALIGULA, BCN. 08/04/2009 - 12:17 Según los periodistas de e-noticies, proclamar la verdad (la imposición del catalán) equivale a estar en contra del catalán, lo que deja al catalán y, de paso, a lo catalán en muy mal lugar. ¡Cómo son estos españoles!
#11 Alaguait, bcn. 08/04/2009 - 11:58 Ignatius:
#10 Felipe, Cerdanyola. 08/04/2009 - 11:53 pero si no dice nada contra el catalán, esta mujer!!! vaya titular!!!
#9 James Hetfield, Alt Àneu. 08/04/2009 - 11:52 A veure Ignatius, només faltaria que el Manifest anés directament contra el català.
#8 Ignatius, Barcelona. 08/04/2009 - 11:46 "Contra el català"? L'esmentat manifest pot ser molt discutible, però jo no veig que digui res contra el català. Ja hi tornem a ser, amb la mania persecutòria. Aquests titulars tan poc seriosos no fan cap favor al periodisme ni a la convivència.
#6 Jordi, Barcelona. 08/04/2009 - 11:40 Ja ja ja
#5 Ba, Suzhou. 08/04/2009 - 11:30 Atenció: Ministra de Cultura d'Espanya. Com acudit aquest nomenament no faria gràcia.
#4 James Hetfield, Alt Àneu. 08/04/2009 - 11:17 Si és que... quins collons!!
#3 Pako, Santako. 08/04/2009 - 11:05 Lógicament me'n refio més dels intelectuals que van firmar el manifest, que dels quatre catalibans casposos que diuen que el català desapareixera demà al matí.
#2 Danae, Barcelona. 08/04/2009 - 10:50 Aquestes autonomies on les criatures només parlen la seva llengua materna deuen ser Madrid, les dues Castelles, Andalusia, Extremadura, etc., oi?
#1 James Hetfield, Alt Àneu. 08/04/2009 - 10:47 Sempre igual, ja ho diuen ja... Què sembla més a un espanyol de dretes? Doncs un espanyol d'esquerres.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Aviso legal | Quienes somos | Publicidad | Contacto | Colabora |
© Copyright e-noticies.com · Se permite la reproducción siempre que se cite la fuente
Créditos: Desarrollo Hispanetwork · Diseño Ochionet
Noticias en catalán · Noticias en castellano
e-notícies - Noticias Política - La nueva ministra de Cultura, contra el catalán





































