Comín confiaba en que "forzara una negociación"

Buscaban el choque

El ex conseller y eurodiputado Toni Comín ha explicado en una entrevista en el programa Catalunya Opina de teve.cat que el Govern de Carles Puigdemont pensaba que el Estado espanyol negociaría la independencia de Cataluña. "Si hubo algún error en la estrategia política, fue creer que había alguna posibilidad de que el choque institucional forzara una negociación", ha admitido.

Comín ha asegurado en este sentido que "todo lo que se necesitaba para montar las estructuras de Estado estaban preparadas". "Estaba a punto todo lo necesario para un Estado que nace gracias a una transición negociada", ha insistido.

El ex titular de Salut ha dicho que "por responsabilidad política y democrática, teníamos la obligación de explorar la hipótesis de que el Estado actuaría democráticamente. Y hasta que esta hipótesis no quedara desmentida, no podíamos trabajar en base que el Estado actuaría de manera franquista". "Teníamos la expectativa de que el Gobierno español actuara democráticamente", ha reiterado.

Finalmente, Toni Comín ha dicho que España "no es una democracia" y la ha calificado de "franquista". "Tenemos unos actores en el Tribunal Supremo que siguen actuando desde una cultura política franquista", sentenció.

Publicidad
Publicidad

25 Comentarios

Publicidad
#25 Alien, Saturn, 03/12/2020 - 16:56

S'ha d'estar molt malament del cap per pensar que haguéssin pogut sortir-se amb la seva si no és passant per damunt del meu cadàver i de tants altres catalans que no consentirem aquesta bogeria col.lectiva. Resumint, no tindreu mai la independència si no és amb una guerra civil. Jo no vull una guerra civil i, per tant, no vull la independència.

#24 botifler1914, Waterpus, 03/12/2020 - 16:54

Chillona histrionica, hasta Vergés te ha hecho sombra.

#23 Els fets, Barna, 03/12/2020 - 14:46

Clar i català: Aquesta trepa confiàven en que un cop annunciada la independència i la república fake, els ciutadans sortiríen en massa als carrers de Barcelona i la realitat és que varen veure que sol els feien costat els arreplegats que s'eixugàven els mocs a la Pl. de st. Jaume. La resta a caseta mirant la tele.

#22 catafracto, Barcelona, 03/12/2020 - 11:39

IMBÉCIL!!!

#21 ET, sabadell, 03/12/2020 - 10:56

aquest miserable....era conceller de......??? SANITAT !!!!
BIEE...........!!!!