Publicidad
Política · 5 de Octubre de 2012. 12:17h.

ERC ofrecía a Tena ser el cuarto por Barcelona

SI pedía que fuera de dos y Strubell cabeza de lista por Girona

ERC ofrecía a Tena ser el cuarto por Barcelona

Un momento de la reunión

Las negociaciones entre Izquierda y Solidaridad-además de Democracia Catalana y Reagrupament-para componer una candidatura soberanista de cara al 25-N se han roto al final por la posición en las listas de los respectivos candidatos como suele ocurrir en este tipo de acuerdos .

Solidaridad defendía, según ha sabido e-notícies de fuentes de la negociación, que Alfons López Tena hiciera tándem con Oriol Junqueras. El presidente de ERC de número 1 y el Tena de número dos. Pero los republicanos ofrecieron la cuarta posición por Barcelona mientras que Uriel Bertran iría en novena posición que, en principio, también resultaría elegido.

Solidaritat, además, reclamaba ser cabezas de lista en una circunscripción, concretamente Girona de donde es el diputado Toni Strubell, lo que permitiría su relecció. En este caso se disputaría la plaza con el republicano Pere Bosch, ex alcalde de Banyoles y que ha sido diputado las dos últimas legislaturas.

Los reproches entre unos y otros por la falta de acuerdo no se han hecho esperar. Oriol Junqueras ha lamentado que "es muy difícil sumar con alguien que no quiere sumar. Básicamente con SI". Por su parte, López Tena ha apuntado que "ERC convocó una reunión para tratar esta cuestión y cerrar el tema el mismo día. Y Oriol Junqueras no se va ni presentar".

Publicidad
Publicidad

9 Comentarios

Publicidad
#7 BEJOTA, BCN, 06/10/2012 - 17:33

Sr. Tena:"Roma no paga a traidores".Se lo dije en su dia a Carod-Rovira López.

#6 Seneca, Barcelona, 06/10/2012 - 01:43

Aquests impresentables ja reparteixen el pastis abans d'hora. Son uns aprofitats que sols volen menjar calent del erari public. No fan mes que emprenyar i crear problemes. Es mes, son els responsables de excitar els baixos instints racistes dels catalans i, de retruc, els de la resta d'Espanya.

#5 josep, prats de lluçanes, 05/10/2012 - 20:47

els politics son treballados del seu partit no defensen els interesos dels catalans , només els interesos del seu partit,llastima que els paguem dels nostres impostus abusius

#4 Albert, Barcelona, 05/10/2012 - 17:10

Jo crec que esta molt clar the SI es un submari de CiU per dividir l'independentisme.
CiU va pedre el poder quan ERC va creixer, SI esta aqui per rebentar qualsevol segon intent de agrupar l'indendentisme i fer que CiU baixi.

Si no el temps, veure'm que fa CiU despres del 25N: No res.

#4.1 Mentxu, BCN, 05/10/2012 - 22:18

Albert, jo sóc de SI i et puc assegurar que si CyU ens estigués utilitzant no seriem pobres com les rates. Ens enfrontem a una campanya sense un"duro" igual que en 2010. Ara tampoc demanarem cap prèstec. A diferència d'ERC i CyU Solidaritat és lliure i no deu favors a ningú que no siguin els votants

#3 Tomppa, Sabadell, 05/10/2012 - 14:26

Amb llistes obertes, seria la gent que podria decidir lliurement qui es nr.1 i qui no ... amb tot sinceritat, em fa fàstic les llistes.