Política · 10 de Junio de 2013. 14:41h.

ERC rebaja el sí a la consulta al 55%

Ortega hablaba de un 67% de participación

ERC rebaja el sí a la consulta al 55%

Simó, durante la rueda de prensa

ERC considera que bastaría con el 55% de votos favorables a la independencia para que el resultado de una futura consulta independentista se tuviera en cuenta. Esta cifra varía de la dada por la vicepresidenta del Govern, Joan Ortega, según la cual sería necesario un mínimo de un 67% de participación.

La portavoz nacional de ERC, Anna Simó, ha asegurado que "como siempre el pueblo de Catalunya lo tiene muy claro, a menudo más claro que algunos dirigentes políticos, y esta debe ser la legislatura de la consulta".

Simó ha explicado que "en la consulta debería ser suficiente con una participación superior al 50% y que el sí superara el 55% como en otras consultas avaladas por la UE, aunque se trabajará para lograr la mayor participación posible y desde ERC se explicará en clave positiva los beneficios y la conveniencia de ser un estado independiente a todos los niveles ".

Joana Ortega, por su parte, decía este domingo que la consulta debe tener una participación similar a la de las últimas elecciones al Parlamento (67,7%) para ganar legitimidad, ya que considera que es "una participación bastante importante".

Publicidad
Publicidad

55 Comentarios

Publicidad
#23 BEJOTA, bcn, 11/06/2013 - 13:32

Una encuesta de ?El Periódico? presenta una Cataluña dividida
Un 50,2% es favorable de opciones no secesionistas, frente a un 45% que apuesta por ?un estado independiente?

#22 Jajaja, jajaja, 11/06/2013 - 11:35

¡ya ni ERC cree que los independentistas sean mayoría aplastante!

#21 pep, manresa, 11/06/2013 - 10:20

Hi ha molts països presidits per governs sortits d'unes eleccions en les que no ha votat ni el 50% de l'electorat, que potser no són democràtics aquests governs?, és clar que si, les eleccions són obertes a tothom però ningu hi està obligat, com és normal només compten els vots emesos

#21.1 Can Jofresa, terrassa, 11/06/2013 - 11:27

Sí, però no són governs irreversibles, mentre que la secessió territorial sí que ho és (o potser cal celebrar referendums cada 4 ansy?) Com cal interpretar l?abstenció? Conformitat amb la situació actual o acceptació tàcita a la secessió?

#21.2 pep, manresa, 11/06/2013 - 21:11

Tranqui Jofresa, el tema és el mateix, en una votació només compten els que voten, els que no ho fan accepten implícitament el què decideixin els demés
Tothom té el dret d'anar a votar
Quina xorrada és aquesta d'inventar-se ara percentatges de participació?
Tan cagats esteu?

#20 llpv, cat, 10/06/2013 - 23:34

que collons el 55%, amb el 50% i un vot n'hi ha prou.

#20.1 simeo, barcelona, 11/06/2013 - 00:12

Si al referèndum del Quebec va guanyar el no a la independència tan sols per mig punt (un 50,05 %) i va valer, perquè no ha de valer aquí el 50,5 % a favor?
Quan anava a escola 50 1 era majoria. Que potser tenen por de perdre els espanyolistes?

#20.2 Q no te enteras, nengggggg, 11/06/2013 - 11:37

#20.1

simeo, la ley de claridad de canadá dice claramente que el sí a la indepe de Quebec tiene que darse por una mayoría clara, no por un 50,1

#20.3 ambaixadorCAT, Figueres, 11/06/2013 - 14:55

simeo, el titular és confús: parlen de nivell de participació: i crec que el llindar ha de ser un vot.
I el llindar per què guanyi una opció ha de ser un 50,0000000000000000001%, repetint-lo en cas d'empat (50% exacte)

#20.4 ambaixadorCAT, Figuerse, 11/06/2013 - 14:56

pel "que no te enteras", no estem discutint què diu o deixa de dir la llei del Canadà, si no què considerem just.

#19 xavi, barcelona, 10/06/2013 - 23:26

Els que no voten és pq no els interesa el resultat que surti. Els que votin son els que manen en democracia. Tots sabem que sovint es diu que l'abstenció és el partit guanyador de les eleccions peró no deideux res