Publicidad
Política · 19 de Agosto de 2014. 11:44h.

La ANC insta a Mas a "romper la legalidad española"

Forcadell asegura que "el 9N votaremos y ganaremos"

La ANC insta a Mas a "romper la legalidad española"

Forcadell, con Mas, durante la Diada del año pasado

a presidenta de la Asamblea Nacional Catalana (ANC), Carme Forcadell, cree que el presidente de la Generalitat, Artur Mas, tendrá que romper la legalidad española en un momento u otro tras las negativas constantes del Estado a permitir la consulta. 

Forcadell, en declaraciones a El matí de Catalunya Ràdio, ha advertido que "se tiene que romper la legalidad española, porque desgraciadamente la legalidad española no permitirá" la consulta. 

La líder de la entidad soberanista ha apostado por mantener el diálogo con el Gobierno español para que "a nosotros nos gustaría" que permitiera la consulta, pero cree que no será así y considera que "en algún momento u otro tendrá que romper la legalidad española". 

Si finalmente no se puede hacer la consulta, la presidenta de la ANC, al igual que el comisario del Tricentenario Miquel Calçada, es partidaria de convocar unas elecciones plebiscitarias lo antes posible.

Publicidad
Publicidad

89 Comentarios

Publicidad
#43 AMMILA, Barcelona , 21/08/2014 - 18:28

L'estat prohibirà la consulta, , però I què? La consulta es farà igual. I què? Tant si es fa la consulta com si no, al final... què? Tot plegat, foc d'encenalls.
Per la gent del meu entorn, veig que tan els fa que la consulta es porti endavant com que no.
No és la seva preocupació

#42 laia, bcn, 20/08/2014 - 14:38

Jo em sento més catalana que espanyola, però em sento pressionada per primera vegada pels meus compatriotes.
Qui és aquesta senyora per erigir-se en la nostra salvadora? Jo no la he votat. No és ningú per dir si soc més o menys catalana que ningú. Francament, em sembla una pesada i una extremista.

#42.1 ambaixadorCAT, UK, 20/08/2014 - 15:43

Aquesta senyora simplement li diu a Mas que ha de complir el que va prometre, res més.
Tens raó que ningú l'ha votat, però a Mas sí que molta gent l'ha votat, i en el seu programa electoral es comprometia a celebrar el referèndum d'autodeterminació.

#42.2 spanish, Madrid, 21/08/2014 - 09:08

perdona es comprometia a convocar...repeteixo convocar

#42.5 ambaixadorCAT, UK, 21/08/2014 - 10:15

#42.2

spanish,
què ara toca fer trucs de màgia barats?

#41 Dionís, Caldes de M., 20/08/2014 - 09:56

Una legalitat que permet pagar una pensió vitalícia al carnicer sanguinari de Billi el niño i que a l'hora castiga amb presó la crema de fotos del rei, no és un marc legal, és una dictadura.
Si José Martí no s'hagués rebelat contra el marc legal espanyol, Cuba encara seria una regió d'Espanya.

#41.1 ambaixadorCAT, UK, 20/08/2014 - 11:36

i Holanda també s'hi va revelar, que és un exemple millor degut a que Catalunya independent s'assemblarà més a Holanda que a Cuba.

#41.2 alicantino, alicante ESPAÑA, 20/08/2014 - 12:24

#41

Vaya pareja de piraos. ¿Dónde os han dado clase, en una cuadra o en un pesebre?

#41.3 elpepele, vilanova, 20/08/2014 - 13:24

Els que es van independitzar van ser els esclaus negres en mans dels "cubanos" catalans que els havien capturat al Senegal per treballar en els seus "ingenios" Ultimament a els catalans la realitat ens ho espatlla tot. Sort que el Suarez diu que no lo volvera a haser...

#41.4 ambaixadorCAT, UK, 20/08/2014 - 14:46

Ara l'amic #41.2

alicantino ens il·lustrarà amb la història d'espanya "pura", sense manipulació.. ni Cuba ni Holanda mai van formar part de l'imperi espanyol oi #41.2
alicantino?

#41.5 alicantino, alicante ESPAÑA, 20/08/2014 - 15:25

#41.4Eres

patético, BECARIO. Da pena ver cómo te ganas la vida.

#41.6 ambaixadorCAT, UK, 20/08/2014 - 17:47

#41.5

alicantino,
com és costum, has arribat a una altra conclusió incorrecta.

#39 Protágoras, bcn, 20/08/2014 - 09:27

Las madres, padres, abuelos, abuelas y tatarabuelos del 80% de los catalanes son o han sido españoles de cultura
castellana. El 50 % lo seguimos siendo y no vamos a renegar de ellos, de nuestra lengua, ni a romper con nuestros hermanos del resto de España por mucho que estos etnicista se empecinen.

#39.1 ambaixadorCAT, UK, 20/08/2014 - 11:28

però què t'empatolles? Quan Catalunya s'independitzi ningú et prohibirà que vaigs a Andalusia o Castella a veure la teva família, ni tampoc que vinguin ells a Barcelona a veure't.
A veure si deixem la demagògia barata...

#39.2 Pere Prats, Sants, 20/08/2014 - 13:35

Protágora, i amb els teus germans de Latino-Amèrica que faràs? oi que no et suposo cap trauma que tinguin estats propis? doncs mira, un motiu menys de preocupacions si Catalunya l'acaba tenint.

#38 Quim, mataro, 20/08/2014 - 04:07

Sr.Mas sempre les coses han de ser legals perque tinguin valor. no es deixi amportar per el xantaige de ANC ni de ERC

#38.1 ambaixadorCAT, UK, 20/08/2014 - 11:33

#38

Quim,
Catalunya és sobirana: així ho va aprovar el parlament de Catalunya el gener de l'any passat, de manera que la ÚNICA legalitat que cal complir és la catalana.
Estem d'acord que seria desitjable un acord amb el govern de Madrid, però si no hi és s'ha de tirar endavant igualment.

#38.2 Sally, Calafell, 21/08/2014 - 14:25

Llavors, per aquesta regla de tres, la província de Tarragona pot aprovar que és sobirana y fer la seva pròpia legalitat al marge de la suposadament catalana? També seria desitjable un acord amb la Generalitat de Catalunya, pero si no és així podríem tirar endavant igualment?