Publicidad
Política · 15 de Enero de 2013. 16:54h.

La CUP aún cree en los Países Catalanes

Reivindica los PP.CC. pese a que no tienen representación ni en el País Valenciano ni en las Baleares

El diputado de la CUP, Quim Arrufat, ha reivindicado los Países Catalanes, pese a que su formación no dispone de representación ni en el País Valenciano ni en las Baleares.

Arrufat ha señalado que "la CUP no se ha presentado a las autonómicas" en ninguno de estos dos territorios, y que en las últimas municipales "nos presentamos en Bartxeta y Benifalló de la Valldigna. Estuvimos a punto de sacar un concejal pero no sacamos ninguno", ha admitido.

El diputado de la CUP ha restado importancia a la falta de representación de la formación en el País Valenciano y las Baleares porque "la izquierda independentista si tiene presencia y numerosa, y es parte activa e indispensable, en la movilización social, en la movilización nacional de estos territorios".

En este sentido, Arrufat ha recordado las "movilizaciones masivas contra el Gobierno de Bauzà en defensa del catalán en la escuela y en la administración" o las realizadas en el País Valenciano en favor de "las 4.000 familias excluidas" de la posibilidad de tener a sus hijos escolarizados en la lengua propia.

Arrufat ha recordado que "nosotros hablábamos de independencia en el Principado con unos gobiernos de CiU que no en absoluto eran independentistas y con corrupción también", en relación a la actual situación de los otros territorios.

Un mapa de los Países Catalanes
Publicidad
Publicidad

81 Comentarios

Publicidad
#29 Alexandre Pineda, Barcelona, 16/01/2013 - 12:41

El Notari de Catarroja (País Valencià) Benvingut Oliver l'any 1886: fou el creador del concepte Països Catalans. Per regenerar i esperonar la llengua, la cultura, la història l'economia....Recordant la vitalitat i personalitat de cada un dels Regnes de la Confederació catalanoaragonesa.

#29.1 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 14:45

B. Oliver acuño el término como sinónimo de "territoris de parla catalana" y si se usa como concepto lingüístico, considero que somos parte de los PPCC. El problema es que lo usan como término político y, automáticamente y sin importarles nuestra opinión, nos incluyen en su "nació catalana"

#29.2 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 19:05

No és cert que no ens importi la vostra opinió. Al contrari. Nosaltre podem incloure en els nostres desitjos això. Jo ho incloc en els meus desitjos. Me'ncantaria que anéssim plegats. Però per què no escrius en eivissenc, Fenici? Per què? Per què?

#28 ELTOPO, MDV, 16/01/2013 - 12:25

Que diferencia hay en el que quiere independizarse porque cree que su nación es CAT, y el que no quiere que se independice porque su nación es ESP?

#28.1 trescci, bcn, 16/01/2013 - 15:32

que los nacionalistas españoles no quieren ni que se pueda celebrar una consulta para saber que quiere la gente... y nos dicen que vivimos en una democracia ja ja ja ja ...

#27 ELTOPO, MDV, 16/01/2013 - 12:23

Heu llegit el programa electoral de les CUP o els heu escoltat. No parlan d'annexionar res a Catalunya, parlant de confederar-se amb els altres territoris de parla catalana. Però bé...em sembla tant bo o tan dolent defensar una nació catalana com una espanyola, perquè parlem de sentiments

#27.1 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 13:09

Lo he ojeado y, es cierto, no hablan de anexionarse nada: lo dan por hecho. "som Països Catalans. No reduirem la nació catalana ..." "... el conjunt de territori nacional, de Fraga a Maó i de Salses a Guardamar ...". Lo que no sabía es que la CUP "... rebutja formar part de la Unió Europea ...?

#27.2 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 14:20

Precisament, Topo, aquesta és la realitat indefugible i que no es pot obviar: el sentiment de comunitat, el sentiment nacionalista. Francament, el plantejament de les CUPS és encomiable.

#26 trescci, bcn, 16/01/2013 - 11:18

"Olores això? Sents aquesta olor? És baba, fill. No hi ha res al món que faci la mateixa ferum. M'encanta l'olor de baba de l'españolam feixista pel matí."

#25 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 08:34

Estos señores (y los pancatanalistas en general) deberían escuchar esta grabación de una radio de Mallorca. Es un poco largo, pero deberían escucharlo si les interesa lo que piensa la gente de "les illes", cosa que pongo en duda? http://www.goear.com/listen/18ec836/debat-a-esradio-es-radio

#25.1 Jordi, Martorell, 16/01/2013 - 12:56

I tu que en penses de la castellanitzacio de les illes?

#25.2 sergi, bcn, 16/01/2013 - 13:27

la radio de libertad digital, amb això t'ho dic tot.
Un to realment faltón del conductor del programa i en algún punt se li veu el llautó.
A mi realment mes igual si veniu amb nosaltres o no , tant de bo, pero es un tema que teniu que escollir vosaltres i nomes vosaltres.
El meu respecte a balears

#25.3 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 13:59

Jordi #15.1,

aunque no te lo parezca, TOTALMENTE EN CONTRA. Mi padre "xarraba mallorquí" y mis hijos "parlen eivissenc". Pero también estoy en contra de la pérdida de nuestras modalidades del catalán y de nuestra identidad: noltros no som catalans.

#25.4 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 14:25

Fenicio, es curiós, als catalans del Pricipat també ens anomenen així, algna cosa en comú tenim. Estic totalment d'acord amb al respecte a les vostres modalitats. Però hi ha quelcom que no entenc. Si estàs en contra de la castellanització, perquè no escrius en eivissenc?

#25.5 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 16:22

Francesc #25.4

estic en contra de la castellanització però no de la convivència eivissenc (català)/castellà. ¿Motius per no parlar en eivissenc? Llengua materna, manca de vocabulari, por del ridícul, quan jo i era els eivissencs parlaven en castellà... La pitjo de totes: deixadesa per la meva part

#25.6 Jordi, Martorell, 16/01/2013 - 18:29

Ok Fenicio, dono per valid que estas en contra de la castellanització de Ses Illes. Ara bé, nomes per curiositat, participes activament en algun foro d'internet per a mostrar la teva posició en contra de l'esmentada castellanització?

#25.7 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 19:08

Fenicio, tots els meus respectes pel que acabes d'explicar. Però tots podem millorar sempre i continuar aprenent. I jo el primer. Només dir-te que ho fas molt bé.