Publicidad
Política · 10 de Junio de 2013. 22:24h.

"La Generalitat no es hija de la Constitución"

Homs remarca que es la "expresión del único acto de ruptura con el régimen franquista"

"La Generalitat no es hija de la Constitución"

Homs, durante el acto de homenaje a Tarradellas. (Foto: TV3)

El portavoz del Govern, Francesc Homs, ha dicho que "la Generalitat de Catalunya no es hija de la Constitución española", en un acto conmemorativo del 25 aniversario de la muerte del presidente de la Generalitat, Josep Tarradellas, en el cementerio de Cervelló (Baix Barcelona).

Homs ha remachado que "el retorno del presidente Tarradellas y el restablecimiento de la Generalitat son la expresión del único acto de ruptura con el régimen franquista", como eventos previos a la aprobación de la carta magna.

Según el consejero de Presidencia, Tarradellas fue "el presidente de la legitimación histórica", al tiempo que ha significado que su regreso a Catalunya y el restablecimiento del autogobierno "acreditan que no somos ningún invento, ni ninguna improvisación".

Publicidad
Publicidad

40 Comentarios

Publicidad
#18 De calaix, barcelona, 12/06/2013 - 15:01

Ens pensavem que recuperavem la Generalitat i el Parlament i ens van endossar una autonomia de les més senzilles i, a sobre amb plus de solidaritat. Ens retornen alguns diners perquè la gestionem i deixen a deure el que volen. D'alguna cosa ens hem aprofitat: Hem creat estructures. D'estat? Ojalà

#17 BEJOTA, bcn, 11/06/2013 - 15:57

La Constitució ,fou votada a Catalunya amb un alt nº de parrticipació amb més de sí que la resta d'Espanya.

#17.1 Pere Pi, Caldes, 11/06/2013 - 16:22

La Constitución Española va ser votada en referèndum el dia 6 de desembre de 1978. La Generalitat es va restablir el 29 de setembre de 1977, catorze mesos abans que es convoqués el referèndum de la Constitución. La Generalitat es anterior a la Constitución.
Altra cosa es l'estafatut. No confondre.

#17.2 ambaixadorCAT, Figueres, 11/06/2013 - 18:08

Bejota
la constitució era un gran pas comparat amb la puta merda que hi havia abans, així que no sé per què et sorprens que Catalunya votés que sí.
Intentar negar la sobirania del poble català a partir daixò és una estupidesa colossal.

#17.3 Ferran, Figueres, 11/06/2013 - 18:51

Negar la sobirania en base a la constitució és exactament el que va fer el President Lincoln amb els Estats Confederats d'América, que probablement també pensaven que la constitució dels Estats Units era una estupidesa colossal.

#17.4 ambaixadorCAT, Figueres, 12/06/2013 - 12:02

Ferran, et refereixes al fet que la constitució de USA nega la sobirania britànica en territori americà? Això era necessari, i és el que hauria de fer Catalunya de fet, negar la sobirania espanyola en territori català.

#17.5 Ferran, Figueres, 13/06/2013 - 00:45

No, no em refereixo a la declaració d'independència de1776, em refereixo a la constitució de 1787, cinc anys després de la fi de la guerra contra els anglesos. Una constitució democràtica votada favorablement pels mateixos estats que després van voler marxar.

#16 T Creus, Corruptaluña, 11/06/2013 - 14:55

Ya falta menos para que le den la Cruz de Sant Jordi.
Desde que personajes corruptos y políticos venidos a menos, la tienen, es de desear que un año de estos se la concedan.
¿Cuanta hipocresía y mentiras deberemos soportar de los, presuntamente, corruptos políticos actuales?

#15 rapso, Manresa , 11/06/2013 - 13:58

Pero si alguno dice que la Generalitat fue proclamada en 1359 en esa época mandaba el Rey hijo de Jaime I ,Pere III de Aragon y Conde de Barcelona con el nº II ! Pero creo que era Valenciaano ! http://es.wikipedia.org/wiki/Pedro_III_de_Aragón

#14 luca, bcn, 11/06/2013 - 12:10

i tambè la corona es molt antiga com a institucio, pero molt pocs dirian que te molta legitimacio.
Pero son nacionalistes, que preteneu, que ho entenguin?

#14.1 ambaixadorCAT, Figueres, 11/06/2013 - 12:52

luca,
a l'edat mitjana RES tenia legitimitat democràtica. Però la generalitat és un organisme amb molta història, i actualment té la legitimitat democràtica dipositada pel poble de Catalunya.

#14.2 luca, bcn, 11/06/2013 - 14:06

#14.1

que no es ni mes ni menys que cualsevol parlament regional d'Espanya. Ni mes ni menys.

#14.3 ambaixadorCAT, Figueres, 11/06/2013 - 14:49

sí, per què el parlament autonòmic d'Extremadura es va formar el segle XIV, oi?
El café para todos NO FUNCIONA, a veure quan us en doneu compte.

#14.4 luca, bcn, 11/06/2013 - 17:10

#14.3

qué te que veure quan es van formar els parlaments? la ONU es va formar el any '48, te menys legitimitat que la Generalitat?
La constitucio dels EEUU es va firmar el 1787, de cas te menys legitimitat que la Generalitat? La antiguetat no es la vara de medir de la legitimitat. Ficat-ho al cap.

#14.5 ambaixadorCAT, Figueres, 11/06/2013 - 18:10

luca,
a part de l'antiguitat, si mirem el comportament, la generalitat té un comportament molt més democràtic i de defensa dels drets bàsics que l'estat espanyol, així que té més legitimitat segons el teu argument també.

#14.6 Ferran, Figueres, 11/06/2013 - 18:55

I quin comportament més democràtic és aquest? Les pallisses dels mossos filmades, les pilotes de goma, el conseller negant al parlament que es disparessin, el 3%, no cumplir les sentències dels tribunals amb l'immersió, les multes lingüistiques en castellà i la "vista gorda" si es en alemany?...

#14.7 luca, bcn, 11/06/2013 - 22:55

#14.5

no es aquest el discurs. El discurs es de si te mes o menys legitimitat per el fet de ser antiga, i aixo es una falacia. I Homs ho sap, per tu no i t'ho has cregut. T'enganya i t'ho beus.

#14.8 ambaixadorCAT, Figueres, 12/06/2013 - 12:04

Ferran,
em referia al negar el dret bàsic de l'autodeterminació reconegut internacionalment, a la imposició en contra de la voluntat del poble de lleis aprovades per una altra nació, i sobretot a l'espoli fiscal i objectius de dèficit imposats sense legitimitat moral.