Publicidad
Política · 11 de Febrero de 2017. 12:01h.

Romeva no descarta la "desobediencia" para acoger refugiados

El conseller critica que la UE "no tiene la voluntad política"

Romeva no descarta la "desobediencia" para acoger refugiados

Raül Romeva, con Ricard Ustrell

El conseller de Asuntos y Relaciones Institucionales y Exteriores y Transparencia, Raül Romeva, no ha descartado "en absoluto" desobedecer las leyes migratorias europeas para la acogida de los refugiados.

Romeva ha defendido en El Suplement de Catalunya Ràdio que "la desobediencia es un instrumento que a lo largo de la historia ha garantizado progresar" y cree que podría servir "para cambiar estas leyes migratorias europeas que bloquean los estados", pero ha advertido de que "no debe perjudicar a las personas a las que quieres ayudar".

El titular de Asuntos Exteriores ha dicho que "estamos trabajando para afrontar el problema" y ha apuntado que "tenemos que romper la imagen que hay una invasión". "No es un problema de llegada masiva", ha añadido.

Raül Romeva ha denunciado que España ve los solicitantes de asilo como "un problema". "Hay que dar respuesta a un problema con todas las herramientas que ahora mismo tengamos. Debemos garantizar que los refugiados que lleguen tengan un proyecto vital detrás", ha detallado.

Por último, también ha criticado la Unión Europea porque "no tiene la voluntad política ni las estructuras que permitan solucionar la situación" y ha apuntado que "no es sólo una cuestión de carácter moral y ético, sino legal". "La mejor política de asilo es que no haya política de asilo", ha remachado.

Publicidad
Publicidad

31 Comentarios

Publicidad
#27 Gregari, VNG, 13/02/2017 - 14:39

Crec que amb tots els que venen il·legalment ja en tenim prou.

#26 Gregari, VNG, 13/02/2017 - 14:35

Un dirigent polític que sempre te a la boca la paraula desobeir, em sembla que no es com cal, o díga-li irresponsable, o directament un gilipolles.

#25 botifler1914, Sinitaca, 13/02/2017 - 10:43

Se debe referir a desobedecer a su mujer y llevarse un querubin pakistaní a casa.

#24 Pepet, Sabadell, 12/02/2017 - 15:00

Ostres Romeva, sembla que només heu ofert acollir 301 refugiats! Tant merder per 301 places? I a més desobediència? Us ho heu de fer mirar noi.

#23 !!*!!, Bcn, 12/02/2017 - 11:50

Mai no hé vist tanta demagògia. "Que vagin a casa teva". "Qui paga?" "Jà tenim prous pobres". Als anys 40 i 50, els Catalans que fugien cap a França, també anaven molt bruts i tenien la cara fosca. També eren emigrants que buscaven un lloc per viure millor. Memòria curta, uns quants.

#23.1 Kropotkin, Vic, 12/02/2017 - 13:32

Dado que eres un patriota estelado y solidario, cuantos refugiados vas a acoger tu en tu casa... Cero o ninguno? Jua, jua, jua,... Que morro que teneis los pijo-progres...

#23.2 !!*!!, Bcn, 12/02/2017 - 17:20

#23.1

Amics de la demagògia, bon dia !

#23.3 Models, Bcn, 12/02/2017 - 18:14

Model I: El que fuig del seupaís en guerra per intentar tornar quan pugui. Model II: El que un cop al nou país cerca feina i si en troba s'hi queda, Es vesteix com els altres i fa el que veu. Model III: El que s'ha decidit anar a viure on li donen unb sou per no fer res, viu com al seu país d'orige

#23.4 Cares fosques, Girona, 12/02/2017 - 18:27

Els meus pares van haver de fugir a França, pero la cara no la tenien fosca, potser els teus sí, ara quan van poder varen tornar. Els que voleu portar cap aqui no voldràn tornar a casa seva, i a més no pencaràn.

#23.6 !!*!!, Bcn, 12/02/2017 - 19:37

Poquets van ser els qui van tornar. Us feu moltes il.lusions. A França està plè de Sanchez, Gutierrez, Garcia i noms catalans que no se sap si son del Principat o del Rosselló. De totes maneres quan van marxar no tenien pas l'intenció de tornar.