Publicidad
Política · 15 de Abril de 2013. 20:19h.

SI pide a Mas que "se plantee la Declaración Unilateral de Independencia"

Solidaritat considera que "la vía de la consulta está agotada"

SI pide a Mas que "se plantee la Declaración Unilateral de Independencia"

Núria Cadenes, en el centro, en una foto de archivo

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha señalado que "descartar la vía de la Declaración Unilateral de Independencia (DUI) implica, de facto, descartar la independencia", en referencia a las declaraciones del presidente de la Generalitat, Artur Mas, de este pasado fin de semana.

En este sentido, la formación independentista ha recordado que la petición de hacer una consulta ha sido "rechazada de forma contumaz por parte de España" en varias oportunidades.

"El derecho internacional sólo contempla la posibilidad de la DUI para acceder a la independencia. Y es ésta la vía que debe utilizar el Parlament de Catalunya, en el caso, claro, que verdaderamente se priorice el logro de la independencia y la constitución del estado catalán", ha remachado el partido presidido por Núria Cadenas.

Desde SI han instado al presidente Mas a que "reconsidere su posición y se plantee la DUI lo antes posible, dada la grave situación en la que se encuentra Catalunya: los ataques judiciales a la escuela en catalán, el expolio fiscal, las deudas impagadas o la asfixia económica de la Generalitat".

Publicidad

18 Comentarios

Publicidad
#7 BEJOTA, bcn, 16/04/2013 - 13:36

Barcelona.- ?Si Cataluña continúa por la vía de declararse independiente, trasladaríamos nuestra sede a Madrid?, ha afirmado Ludger Fretzen, el presidente de Volkswagen-Audi España, que ha desvelado que ya ha celebrado varias reuniones en las que ha tratado este conflicto.

#7.1 Adéu Espanya, Bcn, 16/04/2013 - 15:25

Endesa havia de tenir seu catalana i el govern de Madrid va pressionar per quedar-se-la. No té gaire sentit pensar que si ens separem hi hauran empreses que marxaran, perquè potser també n'hi hauran que tornen! Com més aviat ho fem millor, està clar. Si ens esperem massa passaran aquestes coses.

#7.2 Felip, Reus, 16/04/2013 - 16:20

Si volen vendre Volkswagen i Audis, ya montaran alguna delegació

#6 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 06:05

ahhh la consulta ja no ? no deien allo de que es voti que es voti......ja no ? si es que els hi surt la vena totalitaria, per tant en contra d ela independencia, hem d´assesgurar la vida de 5 milions de no nacionalistes

#6.1 Jordi, Martorell , 16/04/2013 - 10:52

Tremolo de pensar q passaria si la teva inteligencia arribes mai a caure en males mans. Ets el mes viu de tots i amb diferencia.

#6.2 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 12:17

tranquil home..cinc anys a Ioguslavia tampoc ningu deia que passaria res...pero veient el percal , i les declaracions d´alguns..hem de preservar la pau......per tan no a la independencia....

#6.3 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 12:17

tranquil home..cinc anys a Ioguslavia tampoc ningu deia que passaria res...pero veient el percal , i les declaracions d´alguns..hem de preservar la pau......per tan no a la independencia....

#6.4 Llibertat JA, Barcelona, 16/04/2013 - 14:45

5 mil·lions de "no nacionalistes"? perdoni "spanish" crec recordar que a la manifestació per la hispanitat de Catalunya van anar-hi unes 6.000 persones, sent generosos posem-n'hi 10.000 persones. Per tant, els 7.490.000 catalans restants són independentistes!
I només segueixo la patètica regla de 3

#6.5 Felip, Reus., 16/04/2013 - 16:15

La pau la volem els catalans, ademes nosaltres no tenim cap exercit per desferl-la. Només volem votar i després ya verurem que passa

#5 angelito, barcelona, 15/04/2013 - 23:48

Es que, en las últimas elecciones, los catalanes han confiado unánimemente su futuro a SI, y López, Núria i Uriel no quieren defraudarles, dejando de cumplir el mandato del pueblo. Cosas de demócratas de toda la vida.

#4 Pere, BCN, 15/04/2013 - 22:53

SI, igual que el PP-PSC-PSOE tenen por a la democràcia. Jo vull votar, i posar un gran SÍ per què Catalunya sigui independent.
Perquè sinó no entenc perquè ho demanen. Ja que Espanya no vulgui que votem, no vol dir que no ho puguem fer per altres vies democràtiques. Les coses unilaterals mai van be

#4.1 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 06:06

Pedroooooooooooooooooooooooooo oooooo anda chato lee un poco las consecuqncias economicas de lo que dices, todavia no te has enterado que aqui no nos presta dinero nadie, sólo Madrid, repasa sistemas bancarios , salidas del euros , devaluaciones de moneda etc etc

#4.2 Jordi, Martorell, 16/04/2013 - 09:24

Spanish, no se com a un expert en economia com tu no el conviden al Singulars, Gato al agua, ... Explica'ns lo del dèficit neutralizado ... vull beure de les fonts de la teva saviesa.

#4.5 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 12:19

doncs mira Jordi a diferencia de vosaltres que nomes utilitzeu a economistes sobiranistes, mira jo tambe ....Blog de Sala Martin crec que 15 de març de 2012.....ell ho diu ell...veus fonst s sobiranistes ara que diras que es un botifler ? jajajjajajajajajajaajajja

#3 Bacus, Sort, 15/04/2013 - 22:46

Fora d'España i fora de l'Euro.

#3.1 Pere, BCN, 15/04/2013 - 22:54

Això ho volem molts, però si no pot ser ens conformem en estar fora d'Espana.